Verrassend boek

Wijna Pronk 20 maart 2020
Ik mocht De Zaligen van Robert Beernink lezen

Het verhaal vertelt over Bendrik Freek die een eenling is en niet word geaccepteerd door de maatschappij .
Hij houdt zich bezig met schrijven , en word achtervolgd door fans .

Dan krijgt hij een uitnodiging om naar landgoed de Heem te komen , alwaar hij in een gezelschap terechtkomt wat bestaat uit Vrijdenkers en Wetenschappers
Ze houden zich bezig met het ontrafelen van de geheimen van de universele harmonie

Ook hebben de Soulmates een samenkomst , ze dreigen uit te sterven , ze `verhuizen ` hun ziel naar een ander lichaam , en gaan op zoek naar andere lichamen die ze kunnen gebruiken

Rechercheur Sally Zuiderma en Henk Willemsen gaan op zoek naar een vermist zangkoor wat een bijeenkomst zou houden in een hotel en daar nooit zijn aangekomen .

Het boek bevat spanning , humor , horror en leest als een thriller
Alles loopt steeds weer in elkaar over , daar moet je even inkomen maar dan ga je er vlot erdoorheen

De schrijver heeft 2 werelden verbonden in het boek , de huidige wereld en de wereld van fantasie , in de vorm van sagen die vertelt worden

Ik vind het knap gedaan om het zo vloeiend in elkaar over te laten lopen

De personages zijn ook goed uitgewerkt

Meer recensies van Wijna Pronk