Fantasievol verhaal

Wijna Pronk 07 april 2024
Ik las Wildvuur van Elmar Otten schrijft .

Vesper en zijn broer Or en zijn moeder Illana worden meegenomen door grote reusachtige mannen nadat hun huis in de brand is gestoken .

Vesper zou hun god Adal zijn , en ze gecreëerd hebben om hem te helpen in de strijd tegen de opmars van stenen steden en muren .
Maar is hij dat ook , heeft hij deze reuzen geschapen ?

Dorpsgenoten Fin en Ardon zien alles gebeuren en trekken hun plan om de familie te helpen .

Mijn leesbeleving

Het gaat al vlot van start en de spanning bouwt zich goed op .
Ik moest doorlezen , wilde weten hoe het de personages verging , in hun avonturen .

Ik vond de stukjes waarop Or leert over zijn speciale gave erg boeiend , en de kruidenkunde van zijn lerares .
De gave van Vesper is ook heel boeiend en mooi beschreven .
De schrijfwijze is heel beeldend beschreven , zodat je het verhaal voor je ziet ontstaan lezende voort .
Je krijgt toch wel een beetje warmte voor Angr .
Het verhaal bevat alle segmenten om een tijdje in die wereld te vertoeven lezende voort .

Ik heb erg genoten van Wildvuur en zijn personages
Ik wil graag weten hoe het de personages verder vergaat .

Het krijgt van mij 5 sterren

Meer recensies van Wijna Pronk