Lekkere feelgood en een flinke vleug Portugal

Wijna Pronk 30 april 2024
Ik las zoektocht naar een onvoltooid verleden van Sara Brechts

Lize een jonge doctorandus , die na een mislukte relatie in het onderwijs terechtkomt kan daar haar draai niet vinden .
Ze belandt in een mentale crisis .
Dan overlijdt haar vader en dat is haar te veel .
Tijdens het opruimen van haar vaders huis vindt ze reisdocumenten voor een reis naar Portugal . Dat heeft Lize net nodig en ze gaat op zoek naar zichzelf en het geheim van haar vader .
Ze ontmoet Antonio en die begeleidt haar als gids , of wordt hij meer voor haar ?

Mijn leeservaring

Het verhaal leest vlot weg , zeker in het begin , daarna kabbelt het een beetje om tegen het einde meer vaart te krijgen met een einde wat verrassend was .
De personages gaan leven voor je doordat hun karakters gaande weg zich steeds meer openbaren .
De omgeving waar het speelt is goed beschreven , je word lezende voort door Portugal geloodst .
Ik had zelf wat hogere verwachtingen van het verhaal .
Het is een fijn lezend boek voor de liefhebber van lekkere feelgood verhalen .

Het krijgt van mij 4 sterren

Meer recensies van Wijna Pronk