een aangename verrassing

28 juli 2015
Mijn eerste reactie van “Dood de vader” was: wat een ontzettend dik boek, 557 bladzijden maar liefst!

Dante en Colomba zijn de hoofdpersonen in dit boek. Dante is hoogbegaafd maar heeft last van paranoia en fobieën. Colomba is getraumatiseerd na een heftige bomaanslag in Parijs.

De angsten en trauma’s worden uitvoerig in het boek beschreven, zonder dat het eentonig of saai wordt. De schrijfwijze van Dazieri is ontzettend prettig en boeiend.

Doordat de acties elkaar in een snel tempo opvolgen wordt het verhaal boeiend en spannend. Ook de psychologische kant van het verhaal krijgt de aandacht en dit wordt treffend in beeld gebracht. Alle puzzelstukjes uit het verleden komen op een bepaald moment bij elkaar en het boek wordt één geheel. Het boek blijft boeiend en verrassend tot het eind en zelfs meer dan dat! Aan het eind heeft de Italiaanse auteur nog een aangename verrassing voor de lezer in petto.
Zeer zeker een aanrader, deze dikke pil!

Meer recensies van