Afgeschreven leest als een trein!

xyinn 20 december 2023
Ontzettend blij was ik toen ik hoorde dat ik mee mocht doen aan de boektour van Afgeschreven van Angelique Haak. Vandaag is het mijn beurt om mijn mening te geven.
Waar gaat het boek over:
De populaire Maasstadmoorden-reeks van thrillerschrijfster Sasja Winters is in de vergetelheid geraakt, net als zijzelf. Nadat Sasja een aantal jaren eerder in opspraak kwam door een incident met haar uitgever, brak ze met de schrijfwereld en alles wat daarmee samenhing. Maar dan klopt de politie op haar deur. Er is een jonge vrouw vermoord en de manier waarop is Sasja maar al te bekend. De moordenaar heeft een boodschap voor haar: Voltooi de serie, of er zullen meer slachtoffers vallen!
Wat een fijne thriller! De schrijfstijl is erg vlot geschreven met humor erin, wat ik fijn vind in een thriller. Het verhaal start met een proloog van 'copycat' dit zet de toon en maakte mij nieuwsgierig naar de rest. Het verhaal wordt geschreven vanuit Sasja, een personage met wie ik goed heb kunnen meeleven door alle beschreven details. Om de spanning erin te houden lees je ook vanuit het perspectief van de agenten en copy cat.
Het verhaal is voor mij origineel omdat het gaat over een schrijfster, dit gaf me soms een beetje een inception gevoel haha. De wie wat waar waarom en hoe vragen wil ik altijd zo snel mogelijk beantwoord hebben, maar Haak zet je telkens op ene ander spoor. Het plot is dan ook enorm sterk! Haak schrijft zo dat ik iedereen wel een keer als potentiƫle dader heb beschuldigd! Ik kon het niet wegleggen dus wees gewaarschuwd als je aan dit verhaal gaat beginnen! Extra mooi is de persoonlijke touch van Anique in haar nawoord . Wil jij weten of Sasja haar serie voltooit en wie die copy cat is? Ren dan naar de boekenwinkel of bestel online!