De zeven zussen

Yelle 28 april 2022
3,5 ster. Eigenlijk was ik een paar andere boeken aan het lezen, maar die waren allemaal wat somber en zwaar van thema, dus heb ik dit boek van de stapel gepakt, aangezien ik verwachtte dat dit boek wat luchtiger zou zijn. Gelukkig was dat inderdaad het geval, hoewel het boek wel ook een aantal wat heftigere gebeurtenissen bevat.

Ik begrijp wel dat De zeven zussen-reeks verslavend wordt genoemd, want hoewel in het verhaal telkens vragen worden beantwoord, roept het verhaal ook nieuwe vragen op, dus je blijft nieuwsgierig naar meer. Een deel van het boek speelt zich af in het verleden, het heeft daardoor ook wel wat van een historische roman in zich. Wat mij betreft echt een pluspunt, want hoewel een groot deel van dat verhaal fictie is, kom je zo toch ook op een leuke manier aardig wat feiten te weten over bijvoorbeeld de bouw van het Cristo Redentor-standbeeld in Rio de Janeiro.

De anagrammen in het boek en de verwijzingen naar de Griekse mythologie vond ik een leuke twist, al heb ik er vast een hoop gemist. Wie weet dat die me in het volgende deel wel opvallen. Gelukkig heb ik dat al in huis, want ik ben door dit boek wel nieuwsgierig geworden naar de andere zussen en het verhaal van Pa Salt, dus zodra ik weer behoefte heb aan een wat luchtiger en vlotter boek, kan ik Storm van de stapel pakken.

Meer recensies van Yelle