leuk leerzaam boek

Ylona Jaspers 14 april 2024
Deze boek heb ik geleend van de minibieb en heb ik voor de tweede keer gelezen. Het gaat over de jongen Job en ze hebben het bij hem thuis het niet zo breed. Op een dag ziet hij bij zijn buurvrouw een horloge liggen en jat hij het. Sindsdien heeft hij alleen maar pech. Zijn zus wordt ziek, maar dat komt omdat hij in slaap was gevallen terwijl hij van zijn moeder zijn zus moest ophalen. Daardoor moest zijn zus in de regen op hem wachten. Zijn vader verliest toevallig zijn baan. Op een gegeven moment probeert Job van het Horloge af te komen. Het lijkt ook dat er iets aan de hand is met het horloge iets mysterieus. Ik vind het een leuk en leerzaam boek. Ik vind de vriendin van de moeder leuk Bep die leuke dingen verzint zoals snoepjes in huis verstoppen en dat de kinderen naar hun eigen snoep moeten zoeken en tegelijk ook hun rommel opruimen. Ik vond het boek ook leerzaam dat wordt verteld dat stelen niet goed is en dat je beter eerlijk kan zijn. Het leukste gedeelde vind ik over Jobs verjaardag. Toen ik voor het eerst las had ik zo’n leuke verjaardagspartijtje niet verwacht. Ik zou zo’n verjaardagsfeestje als kind ook leuk hebben gevonden.

Meer recensies van Ylona Jaspers