boek over kinderen in een hotel

Ylona Jaspers 17 april 2024
De ontmaskering van de zingende hotel rat hoort bij de boekenreeks De bende van De Korenwolf. Het gaat over vijf kinderen waarvan vier in het hotel wonen: de kleuters Nina en haar vriend Roy, Joost die altijd de leiding neemt zijn oudere zus Eefje en de oudste broer Pepijn. Je hoeft de andere boeken niet gelezen te hebben om te snappen want het was gewoon een los verhaal. In dit boek gaat over dat de kleuters een hond hebben gevonden. Maar van vader Jan mag de hond natuurlijk niet in het hotel blijven. Gelukkig mag de hond (Mona) stiekem bij oma logeren. Maar dan worden er twee beelden vermist! Deze boek heb ik van de minibieb geleend en ik heb hem nu voor de tweede keer gelezen. Ik zat bij de eerste keer abuis wie die twee beelden had gestolen. Ik vond het ook grappig hoe de kinderen stiekem de hond uitlaten met walkie talkies. Deze boek speelt zich waarschijnlijk af voordat de iPhone er was want er wordt ook gesproken over een DVD speler. Ook al is het boek een beetje oud ik vind dat kinderen van nu gewoon dit boek gewoon kunnen lezen. Het is niet oubollig alleen Pepijn gebruikt weleens grover taal zoals tering.

Meer recensies van Ylona Jaspers