alle genders veranderd

Ylona Jaspers 01 maart 2024
Twee boeken in een Twilight en leven en dood. Leven en dood zijn alle genders omgedraaid behalve deze drie personages: Charlie, Renée en de vader van Carlise die als vrouwenversie heet Carine. Ik heb Leven en Dood al eerder gelezen en nu viel mij pas op dat de vader van Carlise niet van gender was veranderd. Terwijl begin in het boek wordt vertelt dat alleen Charlie en Renée niet van gender zijn veranderd. Ik vind beide verhalen even leuk. Maar ik vind dat Bella als jongen niet opgefokt is en dat Edward als meisje best stoer is. Ik vind het alleen jammer dat Stephenie Meyer niet bij de andere boeken het ook heeft gedaan. Ik had het wel leuk gevonden om te lezen hoe alle versies zouden zijn in die boeken. Maar ik kan nu al verklappen dat Stephenie Meyer de andere boeken niet zo gaat doen. Waarom moet je zelf lezen. Omdat iedereen ook andere namen had wist ik van sommige niet meer wie wie was of met veel moeite. Maar ik heb het gelezen los daarvan, maar vind het stiekem leuk om te weten wie wie was.

Meer recensies van Ylona Jaspers