Niets voor mij

Yvonne 24 augustus 2019
Het gaat niet zo goed met Sabine, maar ze kan de vinger er niet precies op leggen. Haar werk in het verpleeghuis valt haar zwaar en het lukt niet om daarnaast nog echte aandacht voor haar omgeving te hebben. Ze neemt drie weken vrij en gaat met een vriendin naar een vakantiepark . Daar komt een vacature vrij en ze begint aan een nieuwe baan als medewerkster in het kampwinkeltje.
Toch voelt ze zich niet beter, haar klachten verergeren en nu begint de zoektocht naar wat er met haar aan de hand is. Doktersafspraken volgen, onderzoeken, spanningen en onzekerheid. Haar nieuwe manager wil haar graag tot steun zijn, maar liever zoekt ze die bij de verpleeghuisarts van haar vorige werk. Hij begeleidt haar tijdens haar zoektocht, zal hij ook haar hart voor zich winnen?

Ik heb niet echt genoten van dit boek, maar dat is vooral aan mijzelf te wijten. Ik verwachtte een heel ander soort verhaal en was teleurgesteld dat de nadruk lag op het zoeken naar de juiste diagnose. Mensen die van streekromans houden, van een rustig kabbelend verhaal, zonder al teveel diepgang (en in dit geval van een zoektocht naar welke chronische ziekte er in het spel is) zullen dit verhaal wel kunnen waarderen.

Ik miste bijvoorbeeld diepgang in de beschrijvingen van de personages, had ze graag beter leren kennen. Emoties werden vlak beschreven, terwijl er toch ingrijpende dingen gebeurden.
De wat conservatieve reacties van vrienden en familie stoorden mij en zorgden ervoor dat ik mij niet in de personages kom verplaatsen of met ze mee kon voelen.

Omdat het echt niet ‘ mijn ding’. was, kan ik niet meer dan 2 sterren geven, maar ik weet zeker dat er geschikte lezers voor dit boek te vinden zijn!

Meer recensies van Yvonne