mooi en spannend.

YvonZ 13 oktober 2019
Ik wil nooit boeken over de oorlog lezen omdat ik er altijd zo verdrietig van word. Omdat je je realiseert dat het echt gebeurd is. Gelukkig heb ik voor het Hooge Nest een uitzondering gemaakt. Door de verbinding van het heden met het verleden en het onderzoek naar de geschiedenis waar de schrijfster is gaan wonen wordt het extra boeiend. Je leeft mee met de twee families wiens levens met elkaar verweven raken. Op het eind wordt het wel erg spannend. Het is wel heel fijn om te lezen dat er ook veel goede mensen zijn die met gevaar voor eigen leven anderen helpen. Ik hou van historische romans omdat dit de geschiedenis levend en herkenbaar wordt en 'echte' geschiedenis boeken te saai zijn om te lezen.

Meer recensies van YvonZ