Van Jill Mansell krijg je wat je verwacht, een goed gevoel!

Zonneke1980 29 mei 2020
Lainey verliest haar baan in het Franse Chateau de Rafale, net als al het personeel daar. Samen met haar goede vriend Kit gaat ze terug naar Engeland.
Een wat chaotische, samengestelde familie heeft een vacature uitstaan voor 2 personen om wat structuur te brengen in hun bestaan.
Ideaal voor Lainey en Kit, toch? Ze moeten er alleen een leugentje voor vertellen, maar dat hebben ze voor deze baan over!
Lainey heeft trouwens genoeg van mannen, dus even een break van dat gedoe! Maar een van de familieleden is Seth. Laat ze zich nou ontzettend aangetrokken voelen tot hem. En voelt hij nu ook iets voor haar? Wat als hij achter het geheim komt? Maar Seth heeft ook zo zijn geheim…..

Een echte Jill Mansell ten voeten uit. Deze past zo in het rijtje van haar boeken van de laatste jaren. De omgeving is St. Carys, deze plek kennen we nog, toch? Ik heb het boek ook in het Engels gelezen en voorin het boek zat een landkaartje met waar wat ligt, super leuk. Helpt bij je inlevingsvermogen.
Ook is het een echte Jill Mansell in de zin van de karakters. Het draait altijd om het geluk van meerdere personen, nooit alleen de hoofdpersoon. Zo ook in dit boek.
Je leert het karakter Lainey steeds beter kennen. In het begin vond ik haar lijken op de andere vrouwelijke hoofdpersonen uit de boeken van Jill, maar als het boek vordert staat deze dame op zichzelf. Wat een fijne persoonlijkheid heeft Lainey. Iemand die je graag in je omgeving zou willen hebben.
Eerst heb ik de Engelse versie “It started with a secret” gelezen, omdat ik wel eens wilde weten of de beleving van Jill’s boeken anders voor me zou zijn in het Engels. Ik moest er even inkomen en daarna ging het als een trein. Toen ik de Nederlandse een paar weken later las zag ik alles weer hetzelfde voor me, dus dat is een compliment naar de vertaalster!

Al met al, weer genoten, weer aan het wachten op het volgende boek om te verslinden en toe te voegen aan mijn collectie!

Meer recensies van Zonneke1980