Virtuoos geschreven roman over diverse actuele thema's, waarbij de rode draad nooit zoek geraakt

ZVH666 06 augustus 2019
Terwijl ik Grand Hotel Europa in mijn handen heb, vraagt iemand me over wat het boek gaat. Een goede vraag... Soms ben ik een liefdesverhaal aan het lezen. Andere keren word ik uitgedaagd tot nadenken over toerisme en de gevolgen ervan, over immigratie, over vasthouden aan tradities, over vernieuwing, over Europa en zijn pijnpunten, maar ook over de pracht en kracht van Europa. Nu leer ik weer eens bij over kunst en dan ben ik in gesprek met de heer Leonard Pfeijffer. Het is een boek met vele invalshoeken, maar deze worden steeds in een kader van samenhang en met onberispelijke overgangen aan de lezer aangeboden. Het taalgebruik en de schrijfwijze zijn een streling voor het oog en het brein. Specifiek aan te raden aan liefhebbers van klassieke talen, die de stijl mijns inziens extra zullen appreciƫren. Ondanks de stevige omvang, blijft het boek in elk hoofdstuk en tot de laatste pagina boeiend. Na het boek blijf je achter met een goed gevoel en de wens om eens met de heer Leonard Pfeijffer in gesprek te kunnen gaan over de diverse aspecten van dit boek.

Meer recensies van ZVH666