Een intrigerend debuut.

Lexx 14 januari 2018
Onder het ijs is de debuut roman van Ellen de Bruin. Het verteld het verhaal over een groep klimaatwetenschappers die onderzoek doen op een schip in het noordpoolgebied. Dit is de tweede zin op de achterflap. Maar eigenlijk is het een verhaal over liefde, afscheid en rouw. Dit alles verteld op een manier die je meeneemt in de wereld van een noordpool expeditie. Als lezer raakte ik de dagen kwijt, er is geen dag of nacht. Ik werd meegenomen in de monotone wereld van wetenschap beoefenen. Wetenschap is wachten. Tegelijk kreeg ik een kijkje in het hoofd van de hoofdpersoon, die rouwt over het verlies van haar overleden lief.
Leer ik van alles over de ijstijd en dinoflagellaten.
Wat een boeiende en mooie debuut roman, met zoveel lagen, dat je het meerdere keren kunt lezen. Humor wordt afgewisseld met verdriet en Aquavit.
Ik zou nog heel veel over het boek kunnen schrijven, maar ik raad het aan om zelf te lezen, en er met anderen over te praten.
@Hebban; een boek voor een Hebban leesclub.

Meer recensies van Lexx