Goed potentieel, minder uitgevoerd

Andromeda 23 juni 2019
Ik zag de cover van het boek en had meteen het idee "Die wil ik lezen". De kleurtjes spraken me aan en na het lezen van de achterflap was ik redelijk verkocht. Een boek over bigamie, wat in Nederland verboden is. Ik was zeer benieuwd hoe ze dat neer ging zetten. En een beetje mythe, waar de hele gemeenschap op is gebaseerd, is bij mij ook nooit weg.

Helaas werd het idee niet goed uitgevoerd. De rollen van de twee vrouwen, die compleet gescheiden hadden moeten liggen, liepen te veel door elkaar heen. Gebeurtenissen liepen goed af, maar niet doordat Dani alles nu zo goed had uitgedacht. Dat kwam door een hele hoop mazzel. Daar kun je als schrijfster 1 keer mee weg komen, maar zeker niet vaker.

Ik zou het leuk gevonden hebben om vanuit het perspectief van Carmen en Mateo te kunen lezen. Nu blijft het redelijk eenzijdig naar hoe Dani alles beleefd. Ik kon het boek redelijk makkelijk wegleggen tussendoor, wat bij mij geen goed teken is.

Op dit moment zou ik het boek niet aanschaffen, alsmede deel 2. Ik wil weten hoe het afloopt, maar niet zo graag dat ik op de verschijningsdatum van deel 2 al bij de boekhandel sta te wachten.

Meer recensies van Andromeda