Gelezen: Pluche

24 augustus 2016
Met Moederdag kreeg ik het boek Pluche, geschreven door Femke Halsema. Het duurde even voordat ik er daadwerkelijk aan begon, maar op 29 juni was het dan zover. In het begin moest ik wel even wennen aan het taalgebruik. Als je dagelijks de meeste tijd omgaat met een 4-jarige, dan biedt dat niet al teveel uitdaging aan mijn taalontwikkeling. Misschien is dat ook wel de reden dat ik wat langer over het boek heb gedaan.
Toch is het boek een aanrader om te lezen, als je tenminste geïnteresseerd bent in de Nederlandse politiek. Het boek biedt namelijk een mooie inkijk.

Over de tijd dat Pim Fortuyn werd vermoord en vervolgens Theo van Gogh. Het hele verhaal rondom Ayaan Hirsi Ali komt aan bod en het slappe regeren door Balkende. Het boek laat zien hoe de sfeer en de verhoudingen onderling zijn veranderd. Hoe alles harder is geworden. Op Goodreads zei iemand dat ze het jammer vond dat alles chronologisch wordt verteld. Maar juist door al die veranderingen vind ik dat wel prettig. Het maakt de invloeden meer duidelijk.

Femke Halsema geeft een mooie beschrijving van haar leven in de politiek, haar ervaringen en haar gevoelens.

Meer recensies van