Mooi en leerzaam verhaal

17 mei 2018
Ballerinadroom vertelt het verhaal van ballerina Michaela DePrince. Michaela is geboren in Sierra Leone. Daar is zij de eerste jaren opgegroeid in weeshuis. In dat weeshuis begon haar droom om ballerina te worden. Toen Michaela vier jaar was, werd zij geadopteerd door Elaine DePrince en verhuisde zij naar Amerika. Daar is haar droom in vervulling gegaan. Inmiddels is Michaela een professionele ballerina en danst zij bij Het Nationaal Ballet in Amsterdam.

Samen met haar moeder heeft Michaela het boek Ballerinadroom geschreven. Dit boek geeft het leven van Michaela weer. Hoe zij opgroeide in een weeshuis en de droom om ballerina te worden begon, hoe zij werd geadopteerd en in Amerika op balletles ging en hoe haar droom uiteindelijk werkelijkheid werd.

Kijk voor mijn volledige recensie op: Ballerinadroom

Meer recensies van