Slecht, slechter, slechtst

Bert van Brakel 24 maart 2018
De auteur is een echte Prince-fan (erger nog hij dweept zelfs met hem) en dat is te merken!
Er is geen muzikant die de genialiteit van Prince kan benaderen, zelfs als een optreden van zijn Heiligheid tegenvalt, blijkt het achteraf bezien toch een interessante sessie te zijn geweest en ga zo maar door.

Eigenlijk is dit boek helemaal geen biografie van Prince, maar een biografie van alle nummers die hij heeft gecomponeerd. Of ze nu op CD of op vinyl zijn verschenen, live zijn uitgevoerd tijdens een optreden of ze zich nog in "de Kluis" bevinden, om de paar zinnen word je dood gebombardeerd met titels van liedjes gecomponeerd door his Royal Badness. De meeste van de titels behoren tot "het beste wat Prince ooit heeft gemaakt" en sommige vallen wat tegen maar zijn toch nog "interessant", en ga zo maar door.

De biografie van David Bowie geschreven door Wendy Leigh vond ik al slecht, maar Matt Thorne presteert het om een nog slechtere biografie af te leveren en wel deze, over Prince.

Voorwaar geen kleine prestatie!

Meer recensies van Bert van Brakel