De toezegging in de catalogus van de uitgever dat het zo'n geweldig spannend verhaal zou zijn, heb ik niet kunnen terugvinden in het boek. De hoofdfiguur Anna (een orthopedisch chirurge) heeft in het verleden iets uitgehaald, maar ze woont nu alleen in een Drents dorpje in het huis van haar grootmoeder. Goed, er is een conflict met haar buurman, maar erg dramatisch is dat allemaal niet. Dan ontmoet ze bij toeval een leuke paardenman met wie ze binnen een week naar bed gaat. Het lijkt op gang te komen met de integratie in het dorp. Totdat....... er een kaper op de kust komt, die haar met het verleden confronteert. Ineens kijkt iedereen in het gehucht haar met de nek als er seskfoto's van haar en d epaardenman via de mail worden verspreid. De bedreigingen gaan intussen ook door, maar echt spannend wordt het verhaal nooit. Wanneer de dader na een spijtbetuiging ook nog eens met de staart tussen de benen afdruipt, is het verhaal over, krijgt het verhaal een happy en goedkooop end. Ik kreeg niet het idee dat ik een thriller aan het lezen was. Meer het idee dat ik aan een streekroman bezig was. Patricia Snel Vergeten dus.

Meer recensies van Cees Polifinario