Magisch

16 november 2015
De nachtuilen is het eerste deel van een serie. Deel 2 De slang van Havilah laat nog even op zich wachten en verschijnt in het najaar van 2016.

Jeroen van Unen schrijft met dit boek een lekker debuut. Een verhaal vol magie en spanning, eigenzinnige personages en een fantastische omschrijving van de omgeving. De Denari- eilanden "De mensen die daar wonen zijn tot wonderlijke dingen in staat en dat willen we graag met anderen delen. Onze gemeenschap is opgebouwd en wordt bij elkaar gehouden door magie. Wij bestuderen en gebruiken die om elkaar te helpen en onszelf beter te leren kennen".

Het verhaal gaat over Tobias die op deze eilanden terechtkomt in plaats van in Engeland om te gaan studeren. Het blijkt dat hun gezin hier vroeger ook al gewoond heeft en is gevlucht. Tobias is de aangewezen persoon, hij wordt genoemd in de profetie, om het tegen Malic de slechterik met oude magie, duistere mysterieuze kanten op te nemen. Het verhaal gaat over de training die Tobias krijgt, de soorten magie die er bestaan, de rode voor strijdkracht, de blauwe voor defensie en de groene waarover Tobias beschikt de natuur en zijn creativiteit. Een vlot geschreven verhaal voor magie liefhebbers.

Meer recensies van