07 mei 2014
De Overdosis gaat over een stel, Alistair en Joanna, die met een negen weken oude baby naar Australie reizen. Ze hopen daar de voogdij te krijgen over de dochter van Alistair. Tijdens de reis krijst de baby het hele vliegtuig bij elkaar en er wordt besloten de baby wat kalmerends te geven. Echter, de baby sterft. Joanna, krijgt hiervan -subtiel- de schuld van Alistair. In paniek wordt besloten de baby ergens te begraven en te doen alsof de baby uit de auto is ontvoerd. Tijdens het verhaal zie je Joanna sterker worden. Ze was als een bakvis gevallen voor Alistair, een egocentrische politicus, die zelfs nog een slaatje probeert te slaan uit de hele gebeurtenis. Ik vond het lekker leesbaar boek, een spannend verhaal, maar ook niet zo heel erg spannend. Ik had vrij snel door hoe het echt zat, en dat vond ik jammer. Wat ik vreemd vond was dat Joanna en Alistair er zo makkelijk mee weg kwamen, ze hadden immers alle schijn tegen. Er zaten teveel hiaten in hun ontvoeringsverhaal. Het verhaal wordt verteld vanuit het perspectief van Joanna en van Alexandra, de ex van Alistair. Ik zou het boek 3,5 sterren willen geven, maar dat kan helaas niet, dus het worden er drie.

Meer recensies van