Orangeboy

Debbie 03 mei 2019
Het verhaal is gelijk spannend vanaf de eerste pagina. Zeker omdat niet alles gelijk duidelijk is over Marlons leven vanaf het begin. Langzamerhand kom je steeds meer te weten. Marlon wordt door zijn broer (per ongelijk) het gangsterleven in getrokken. Je kan wel merken dat hij een groentje is en er niet veel van afweet. Dat vind ik heel goed neergezet in het boek. Als lezer wordt je op een gegeven moment nogal gefrustreerd omdat Marlon een paar keuzes maakt die ik zelf nogal stom vind. Dit maakt wel dat ik door wilde lezen om te zien waar hij zichzelf in heeft gewerkt.

Het middenstuk was ook heel spannend. Marlon heeft iemand achter zich aan en het is elke keer weer spannend wanneer en hoe hij zal toeslaan. Ik hou echt van spannende boeken want die houden je aandacht er een beetje uit.

Het einde voelde een beetje geforceerd. Opeens gebeuren er een heleboel dingen tegelijk en daarna is het eigenlijk gelijk afgelopen. Dat was een beetje jammer maar gelukkig was het middenstuk wel heel goed.

De personages zijn heel goed uitgewerkt. Het boek heeft veel met het verleden te maken. De personages hebben dan ook allemaal een verleden. Er is heel goed beschreven hoe ze vroeger waren en hoe ze nu zijn. Zeker Marlon was heel goed uitgewerkt. Hij weet niet zo goed wie hij hoort te zijn. In het boek is dit heel duidelijk te zien.

Al met al vind ik dit boek zeker een aanrader! Het is spannend en de personages zijn heel goed neergezet.

Meer recensies van Debbie