The abomination - Jonathan Holt

Dolf Patijn 18 oktober 2014
Ik heb dit boek in het Engels gelezen als The Abomination. In het Nederlands heet ie vreemdgenoeg "het labyrint van Venetië". Waarom niet gewoon de abominatie genoemd? Die vlag dekt de lading veel beter. In ieder geval is het een heel aardige thriller die vooral mensen zal aanspreken die ook wat met computers, technologie en complottheorieën hebben. Daarnaast is er natuurlijk het oude Venetië. Ik ben er twee keer een week geweest en vind het een geweldige stad. Het maakte het lezen van dit boek alleen maar leuker omdat ik er beelden, geuren en geluiden bij had. Af en toe gaan dingen wel een beetje gemakkelijk in dit boek maar dat is dan ook mijn enige punt van kritiek. Het boek wordt gedragen door twee vrouwelijke speurders en een autistische computernerd en is het eerste deel van een trilogie. Het tweede deel is ook al uit en dat ga ik nu lezen.
Net uitgelezen: The Abomination van Jonathan Holt. In het Nederlands heet ie vreemdgenoeg "het labyrint van Venetië". Waarom niet gewoon de abominatie genoemd? Die vlag dekt de lading veel beter. In ieder geval is het een heel aardige thriller die vooral mensen zal aanspreken die ook wat met computers, technologie en complottheorieën hebben. Daarnaast is er natuurlijk het oude Venetië. Ik ben er twee keer een week geweest en vind het een geweldige stad. Het maakte het lezen van dit boek alleen maar leuker omdat ik er beelden, geuren en geluiden bij had. Af en toe gaan dingen wel een beetje gemakkelijk in dit boek maar dat is dan ook mijn enige punt van kritiek. Het boek wordt gedragen door twee vrouwelijke speurders en een autistische computernerd en is het eerste deel van een trilogie. Het tweede deel is ook al uit en dat ga ik nu lezen. ;)

NB: voor degenen die nooit in Venetië zijn geweest is Google Maps een uitkomst. Met streetview kun je virtueel door de straten en steegjes van de stad zwerven.

Meer recensies van Dolf Patijn