Een sprookje!

Elise 20 januari 2016
De onvergetelijke reis van August King
August King is een boer uit North Carolina. Hij heeft al vroeg zijn vrouw verloren en al eerder hun kindje. Zijn vrouw en een buurman vonden elkaar heel leuk. Dat maakte August eenzaam.
Hij heeft inkopen gedaan op de markt. Wanneer hij begint aan de lange tocht naar huis blijkt dat Annalees, een zwarte slavin is gevlucht. Als je haar vindt is de beloning een paard.
August komt haar tegen maar helpt haar niet en daar heeft hij spijt van. Later helpt hij haar wel en verstopt haar ter bescherming in zijn kar. Terwijl een zwarte slavin helpen in die tijd heel gevaarlijk was.
Ze bereiken na een lange reis zijn huis. Olaf, de eigenaar van Annalees blijft zoeken naar haar. Ook in het huis van August komt hij. Maar daar blijkt ze niet te zijn.
August is trots op de keuze die hij gemaakt heeft.
Ik vind het een knap boek, mooi beschreven! De natuur en de reis kon je haast voelen en meemaken. Wat mij treft is de beschrijving van de gedachten van August. Die namen mij helemaal mee in het verhaal.

Meer recensies van Elise