vermist

evelien987 02 mei 2019
Helen Vreeswijk heeft dyslexie. Ze begon met schrijven van eigen verhalen en besloot dat ze schrijfster of politieagent wilde worden. Doordat ze bij de politie heeft gewerkt heeft ze door die ervaringen verhalen kunnen gebruiken in haar boeken. De boeken zijn voor jongeren geschreven en ze zijn gebaseerd op criminele feiten. De titel vermist gaat erover dat de leerlingen niet meer te vinden zijn en ontvoerd zijn.

Anouk en haar vrienden gaan naar de Filipijnen op stage. Maar eens dat ze daar aan komen gaat alles verkeerd. Hugo en Paul worden van de rest van de groep verwijderd. De meisjes komen terecht bij een Filipijnse stam vanaf dan hebben ze geen contact meer met hun ouders of andere mensen. Anouk en haar vrienden weigeren hun situatie te accepteren en doen er alles aan om te ontsnappen. Vermist is een spannend boek waar geen weg meer terug is. Of ze ooit nog contact gaan hebben met hun ouders is nog niet zeker. Er blijft zeker heel het verhaal genoeg spanning in. Het verhaal is gebaseerd op waargebeurde feiten. Mijn mening is dat het een vlot boek is om te lezen. Over heel het verhaal blijft het spannend. Zeker een aanrader als je houdt van fictieverhalen.

Het boek is echt een aanrader voor mensen met dyslexie want het boek leest vlot. Heel het verhaal blijft spannend zeker omdat je weet dat het is gebaseerd op waargebeurde feiten. Want deze dingen kunnen nog steeds de dag van vandaag gebeuren.