Niet echt mijn ding

Francine Herrebaut 03 januari 2016
Deze verhalenbundel was me aangeraden in een nieuwsbrief van de bieb. Ik heb het boek gekozen voor de categorie 'boeken, aangeraden door de bibliotheek', voor het volbrengen van mijn #Challenge #hrc2016 bij #Hebbannl
Het verhaal waar ik het meest van genoten heb is #zwartzuur [tevens ook de titel waaronder het boek oorspronkelijk is verschenen]
De verhalen zijn goed geschreven, zijn boeiend en nodigen tot verder lezen, maar zijn nogal zwaar op de hand, naar mijn gevoel. Ik ben trouwens ook niet echt een liefhebber van verhalen; ze zijn te snel om en laten meestal nog heel wat vragen open. Ik heb het boek drie sterren gegeven omwille van de verrassingselementen die in vrijwel alle verhalen zijn ingebouwd. Soms deden die me denken aan de verhalen van Roald Dahl, de meester van het onverwachte.

Citaat dat me is bijgebleven:
Wat je zegt moet waar zijn; maar niet alles wat waar is moet gezegd worden.

Meer recensies van Francine Herrebaut