Spannend en intrigerend

Francine Herrebaut 14 oktober 2021
De voorbije twee dagen heb ik ademloos geluisterd naar dit intrigerende boek van Jeroen Windmeijer.
Ik ben weer heel erg aan het denken gezet.

Ik beschik over een behoorlijke Bijbelkennis, daar ben ik mee opgegroeid, en naarmate ik ouder werd begon ik mij steeds meer vragen te stellen over een heleboel onlogische zaken in het boek Genesis; waarom er bijvoorbeeld twee zeer van elkaar verschillende scheppingsverhalen in vermeld zijn. En waarom er sprake is van goden i.p.v. één God. En wat doen die reuzen daar?

Naast het feit dat het in de Genesissleutel om een spannende thriller gaat lijkt het ook nog eens antwoord te geven op alle belangrijke vragen - waar ik al mijn hele leven naar op zoek ben - omtrent het ontstaan van de Aarde en de mensheid.
Ik zeg wel 'lijkt' want uiteindelijk … [verder maar zelf lezen of luisteren want ik wil geen spoilers weggeven :)]

De stem van voorlezer Louis van Beek past trouwens prima bij dit boek.

Meer recensies van Francine Herrebaut