Tolkieneske wereld met spannende verhaallijnen

De erfenis van het Steen is een enorm complexe wereld met veel spanning en levende karakters. Dat zorgt er wel voor dat dit een boek voor de gevorderde lezer is! Maar o, wat is het de moeite waard! De wereld is zo gedetailleerd geschreven (het doet niet onder voor omschrijvingen van Tolkien!) dat hij meteen tot leven komt. Dit is geschreven door iemand die haar ogen dicht kan doen en dan meteen kan zeggen waar ze is en wat ze ziet als ze linksaf zou gaan.
De omschrijving van de wereld doet niks af aan de karakters; dat zijn stuk voor stuk mensen van vlees en bloed, die op geen enkele manier onrealistisch of sprookjesachtig zijn. De wereld is hard en de karakters zijn daar ook in gehard.
Al met al een verhaal dat al snel spannend is en blijft, bestaat uit een web van complotten en af en toe best heftige situaties. Met de cliffhanger aan het eind ben ik erg benieuwd naar het vervolg!

Meer recensies van Gaby Raaijmakers