Sta me toe even te reageren op de recensie van "Philippe" Ik vind het eigenlijk schandalig dat Crimezone - site die ik uitermate op prijs stel - zoiets durft publiceren. Als Deflo-fan van het eerste uur vind ik dit wansmakelijk en onaanvaardbaar. Vuilbekkerij. Continuiteitsfouten, stripfigurenpersonages. Ik heb nog nooit een boek met zulke waarachtige en menselijke karakters gelezen. En dan het summum van afgunst. Naakte zielen plagiaat van Red Dragon! Laat me niet lachen. Ik heb Red Dragon niet gelezen maar wel de film gezien en die komt nog niet tot aan de hielen van Naakte zielen. Dat is pas een bloederige bedoening zonder enige diepgang. Bij Deflo hebben de realistische scenes zin. Bij Red Dragon niet. Daar gaat het om gratuit geweld. Harris kan nog heel wat bijleren van Deflo. Een absolute topper en van eigen bodem. Misschien is het dat wat Philippe stoort. Typisch kleinburgerlijk Vlaams. Eigen talent de grond in boren. Indien ik kon, ik gaf tien sterren en ik wacht in spanning op de film. Voor Philippe heb ik een gouden raad. Schrijf zelf een boek.