Naakte zielen

Naakte zielen is het verhaal van een speurdersduo dat een seriemoordenaar op de hielen zit. In Mechelen loopt een monster rond, een ontspoorde psychopaat. Met een stiletto en een fileermes moordt hij hele gezinnen uit. De gruweldaden hebben alles weg van rituele slachtingen. Onderzoeksrechter Jos Bosmans leidt het onderzoek naar de geheimzinnige moordenaar, in de media bestempeld als \"De Uitbener\" Terwijl de druk van buiten alsmaar toeneemt, zit het onderzoek al snel op een dood spoor.

Ten einde raad doet Bosmans een beroep op zijn oude collega en vriend Dirk Deleu, een toprechercheur die tijdens een vorige zaak in ongenade is gevallen bij de hogere politie-instanties. Deleu en Bosmans herenigd. Een te duchten team. Samen speuren ze naar de ziekelijke doder, maar ze slagen er niet in hem te identificeren. Omtrent zijn motieven tasten ze in het duister. Deleus inlevingsvermogen brengt hem op het spoor van de dader maar leidt hem ook naar de rand van de afgrond. We komen terecht in een carroussel van corrupte politici, malafide journalisten, omgekochte substituten en een falend gerechtelijk apparaat.

Redactionele recensie

Recensies (21)

Meer recensies

Is Naakte zielen het boek voor jouw Reading Challenge?

Boeken van dezelfde auteur

Reageren op Naakte zielen