Recensie Extreem luid en ongelooflijk dichtbij

12 januari 2012
Ik vond het een mooi boek, of beter gezegd ik vond die Oskar een mooi manneke!
Oskar maakt hier het verhaal. Wel vond ik het een beetje vreemd geschreven en waar dat nou precies door kwam daar kan ik nog steeds niet met zekerheid mijn vinger op leggen. Oskar, of de auteur, hield me een beetje op afstand en zo was mijn ervaring dat ik toch wel een beetje te intensiteit miste, en soms zelf een beetje kilte bij me kwam bovendrijven. Van de ene kant was dat misschien op zijn plaats of juist de bedoeling van de schrijver maar van de andere kant werd ik dan als lezer weer niet compleet in het verhaal meegesleurd. Desalniettemin de moeite van het lezen waard, ik vond het een mooi verhaal maar met een vreemd smaakje. Ik ben benieuwd naar de verfilming (met Tom Hanks), het lijkt me een lastig verhaal om te verfilmen.

Meer recensies van