De dader van Gotland

In een huis te Gotland wordt het lijk van de inwoonster en de minnaar gevonden.
De man van de vrouw in kwestie Arvid is juist terug van 10 jaar Tokio...zeg maar 7 jaar op en neer reizen en 3 jaar wonen in de metropool in Japan.
Natuurlijk wordt Arvid verdacht van de moord en de politie gaat op jacht.
Anders, de mnnaar, speelt een vreemde rol in het geheel.
De 2 kinderen van Arvid en zijn vrouw zijn zeer bepalend in de spannende thriller.
Hakan Ostlundh is een typisch product uit de goede serie Scandinavische schrijvers.
Hij weet de spanning op te voerenen als lezer vraag je je voorsurend af wie de dader zal zijn.

De vrouw van Arvd blijkt Arvid vermoord te hebben met een bijl. Anders heeft het lijk begraven aan de rand van een bos. een varken komt met een deel van het lijk en wel....de penis.
Een grasmaier blijkt dan belangrijk te zijn....althans een mes om het gras te maaien.
Dit mes gebruikt Rickard om Anders te doden. Zijn moeder staat in de kring der slagen en wordt ongewild gedood.
Frederk Boman van de politie te Gotland raakt gewond als hij met Rickard van een klif af valt.Hij zweeft tussen leven en dood. Zo begint het boek en zo eindigt het boek.

Deze schrijver kende ik niet.
Nu heb ik nog 2 boeken van hem gekocht dus dat komt wel goed.
Wat mij betreft eenaanrader.
Scandinavisch schrijvers zijn altijd goed.

Meer recensies van hebban-56e1c7868eb81