Een mooi en informatief boek voor nieuwsgierige kinderen.

Hester 13 november 2017
Een mooi en informatief boek voor nieuwsgierige kinderen.
De omslag is mooi en kleurrijk geïllustreerd. Vrolijke plaatjes. De omslag is gemaakt van niet geplastificeerd karton. Bijzonder, maar wat wel jammer is, is dat het boek sneller kan beschadigen. Het boek is wel mooi gebonden.
De verschillende tekstvakken en vele foto’s en illustraties maken het boek uitdagend om te lezen. Misschien is het lettertype niet voor elk kind even fijn. Het is vrij klein. De afbeeldingen en illustraties maken het voor jongere kinderen ook interessant.
Het is niet per se een boek dat van voor naar achter gelezen moet worden. Je kunt een vraagstuk (hoofdstuk) naar keuze opzoeken en dat dan lekker lezen.
Mijn kinderen zijn dol op dit boek en pakken het keer op keer weer.
Leuke vragen over het dierenrijk worden beantwoord, zoals: Waarom leven we samen met dieren? Wat betekent Woef? Vergeten olifanten wel eens iets? En natuurlijk ook de titel vraag: waarom verdrinken vissen niet? Dit zijn de hoofdvragen per onderwerp. Daarin zijn ook weer andere, onderwerp gerelateerde vragen verwerkt.
Een echte aanrader!