Vertrouwd

Hima Laya 04 juli 2019
Ik had nog niet een eerder een boek van Michael Palmer gelezen maar was nieuwsgierig geworden door de New York Times boekenlijst. Het boek Oath of Office is naar mijn weten nog niet in het Nederlands verkrijgbaar dus ik heb de Engelse versie gelezen. Het boek is het eerste deel in de serie rond de hoofdpersoon Lou Welcome. Een dokter die op de Eerste Hulp werkzaam is en bevriend is met een collega dokter, John Meacham. Meacham schiet na een gesprek met een patiƫnt een aantal mensen dood en pleegt daarna zelfmoord. Lou Welcome is er van overtuigd dat deze daad niets voor Meacham is en gaat op onderzoek uit. Hij ontdekt vreemde zaken waarbij mensen niet normaal reageren en komt uiteindelijk achter de reden van dit vreemde gedrag. Na een spannende reeks van ontwikkelingen blijkt dat de president van de Verenigde Staten ook een rol in dit verhaal speelt.

Het boek is geschreven zoals ik meer gelezen heb. De personen die een belangrijke rol spelen in het verhaal worden snel opgevoerd en je leert ze goed kennen. De stijl is vlot en goed te volgen. De spanning wordt langzaam opgebouwd, de oorzaak van het vreemde gedrag wordt duidelijk verklaard. Het is een soort boek dat lezers van bijvoorbeeld Lee Child zeker zal aanspreken.

Meer recensies van Hima Laya