Leuk verhaal, wel echt voor jongere lezeressen

Jane P. 06 juni 2019
Er was iets aan dit boek dat me aantrok. De omslag is niet een die ik normaal zou kiezen, maar toch had het een bepaalde aantrekkingskracht. Ik heb het dus toch een kans gegeven en daar ben ik best blij om.

Het is geen literair boek. Het is echt een Young Adult, chicklit, makkelijk-wegdroom-boekje. Ik kan me voorstellen dat jongedames hier een hoop lol aan kunnen beleven. Voor een doorgewinterde lezer is het wellicht iets te makkelijk, maar ik heb me er best mee vermaakt.

Het verhaal speelt zich af op de wintersport in Oostenrijk. In dit boek kun je goed merken dat de schrijver hoogstwaarschijnlijk schrijft over plekken die zij goed kent. Ze weet bepaalde plaatsen zo liefdevol te omschrijven dat je het haast voor je ziet, zelfs als kou en sneeuw hater zoals ik. Het is een haast klassiek liefdesverhaal, vertaald naar het hier en nu.

Hier en daar een tikkeltje Engels. Persoonlijk hou ik daarvan. Het geeft het boek iets meer diepte.

Meer recensies van Jane P.