Een boek om in alle opzichten van te smullen

Jeanette 18 november 2014

Eerst was er Down to Earth en nu is er Back to Basics van Sacha de Boer en Jacob-Jan Boerma. Eigenlijk kan ik de recensie van het eerste boek gewoon overtypen want het tweede boek is net zo prachtig. Weer die fantastische foto’s en de zeer maakbare en toch zo bijzondere recepten van Jacob-Jan Boerma. Ik vind het een compliment waard dat je als driesterren topkok zulke recepten als in dit boek bij elkaar weet te bedenken en ze dan ook nog zodanig opschrijft dat ze door iedere amateurkok te maken zijn.

De ondertitel van dit boek is “gezonde en eenvoudige recepten met smaak” en dat is wel wat eenvoudig gezegd voor zulke prachtige gerechten. Rode biet gevuld met geitenkaascrème en kruiden, Kabeljauw uit de oven met pistache, limoen en tomaatjes, Gegratineerde bleekselderij met rundergehakt en kerrie, taartje van chocolade en yoghurt met sinaasappelcompote. Zo kan ik nog wel een uurtje doorgaan want er staan heel veel recepten in het boek. Naast de foto’s die wederom van grote klasse zijn.

Het boek is verdeeld in de hoofdstukken Lunch, Voor, Hoofd, Na en Feest. Wat mij betreft zijn alle recepten een feest. Zeer feestdagenproof allemaal. Maar de recepten zijn uiteraard voor alle gelegenheden geschikt.

Heel veel kijk/kookboek voor een prima prijs. Een boek om in alle opzichten van te smullen. Op naar deel drie!

Meer recensies van Jeanette