Waarom verdrinken vissen niet?

Judith 07 november 2017
Dit is een heerlijk boek voor zowel jong als oud. Mijn zoon van 5 vond het leuk om naar de platen te kijken en te luisteren naar de verhalen die ik vertelde aan de hand van het boek. Het lokte bij mijn zoon juist ook uit om mee vragen te stellen. Vaak doken we dan nog even achter het internet om het te gaan zoek.
De kinderen bij de bso vonden het boeiend om zelf te lezen waarom iets is zoals het is. Bij veel vragen wisten ze het wel hoe het in elkaar zat omdat ze dit op school hadden gehad. De illustraties vonden ze wat minder. Hoe de dieren getekend waren, was meer tot de werkelijkheid dan het poppetje die getekend was. Ze vertelde het gelijk al bij het zien van de voorkant van het boek.
Zelf vind ik het een mooi boek alleen het boek slaat niet makkelijk open, te dikke kaft miss en de randen waren door de kinderen snel kapot.
Verder alleen maar lof.

Meer recensies van Judith