Kleine hellen

Lacuna1985 09 augustus 2018
Kleine hellen is een novelle over Max en Vera, broer en zus in dit verhaal. Ik mocht mee doen met de leesclub om deze novelle te lezen.

De kaft met de cactus is mooi. Het verhaal is vrij kort. Na mijn mening te kort. Het verhaal speelt zich namelijk in het heden en verleden af. Dat was goed te doen. Maar er werd ook vanuit Vera en Max geschreven. Het was niet altijd duidelijk over wie het stukje nu precies ging. Waardoor je, je aandacht er echt bij moest houden.

Er worden veel onderwerpen besproken in deze novelle. Vera is op jonge leeftijd haar broertje Menko verloren door verdrinking. In het heden heeft Vera kanker en heeft niet meer lang te leven. Max probeert zoveel mogelijk bij zijn zus te zijn. Door de onverwachte zwangerschap en geboorte van Max zijn hun ouders steeds meer van elkaar vervreemd. Waardoor Max en Vera bij hun grootouders opgroeien.

Max en Vera hebben veel met kunst. Max is schilder en Vera is schrijver. Er worden hier ook verwijzingen naar gegeven. Het is een mooi verhaal om te lezen maar van mij had het zeker een dikker boek mogen zijn.

Meer recensies van Lacuna1985