Ik had gehoord dat Val McDermid een schrijfster was die echt spannende boeken schreef met adembenemende scènes er in.
Ik wou wel eens zo’n boek lezen en het is me echt heel goed bevallen!
De personages zijn fantastisch uitgewerkt, hun leven en problemen worden perfect geschetst. Je leest het ook door de ogen van verschillende personages wat het boeiender maakt.
Het boek las opvallend vlot, ik begon er de woensdag aan en amper drie dagen later had ik meer dan driehonderd bladzijden verslonden.
Ze is er in geslaagd om alles perfect te laten kloppen zonder dat de lezer maar een enkel vermoeden had van de dader; het nam telkens onverwachtte wendingen.
De spanning werd op die manier ook opgebouwd doordat je nooit echt kon vermoeden wie de dader was.
Het is niet zo’n typisch boek waar alles uiteindelijk terug op zijn pootjes valt want uiteindelijk sterft er een hoofdpersonage op het laatst, wat voor een verrassend effect zorgde.
Ik moet zeggen dat het een van de beste boeken was die ik ooit in mijn leven gelezen heb en ik van plan ben om zeker nog boeken van haar te lezen.
Het is een echte aanrader!