Wat is dit weer een geweldig boek van Joachim Meyerhoff.
Joachim vertelt over zijn leven op de toneelschool en de belevenissen en ervaringen bij zijn grootouders.
Omdat het niet gemakkelijk is een kamer te vinden in Munchen gaat Joachim bij zijn grootouders in Munchen wonen.
Zijn grootouders houden vast aan bepaalde regels wat niet altijd door iedereen wordt begrepen. De grootmoeder van Joachim is zelf actrice geweest en gedraagt zich ook nog altijd als een diva. Zijn grootvader vind lijstjes met notities heel erg belangrijk.
De grootouders van Joachim zijn in zijn ontwikkeling van groot belang geweest.
Joachim beleeft bijzondere jaren bij zijn grootouders en op gezette tijden wordt er de nodige alcohol gedronken waar Joachim ook aan mee doet.
Het loop voor Joachim niet altijd op rolletjes met de opleiding op de toneelschool. Hij heeft moeite met zijn ademhaling en eigenlijk bij bijna alles wat hij moet doen. Het is net of er iets in Joachim blokkeert als hem wat gevraagd wordt om te doen.
Joachim vraagt zich dan ook vaak af of hij wel de juiste keuze heeft gemaakt om naar de toneelschool te gaan. Maar hij weet de jaren door te komen en slaagt uiteindelijk toch.
Joachim Meyerhoff beschrijft het verhaal met hilarische momenten en humor. Hij weet me met dit boek weer te raken, zo mooi.

Reacties op: Fantasierijk

Bestel dit ebook vanaf  €8,39 bij