Elke dag maandag

Miriam Pardijs 27 februari 2018
Elke dag maandag is een heerlijk feel good roman die op een Amerikaanse high-school afspeelt. Ellie is ontzettend leuk meisje waar in je jezelf wel gaat herkennen. De onhandigheid, het beste willen doen, de totale verliefdheid, alles raast door Ellie heen. En dat maakt het verhaal goed, je herkent de onhandige situaties, die iedereen wel een keer heeft gemaakt.

Het verhaal is fijn geschreven en ik vloog er zelf door heen. Juist omdat het luchtig geschreven is, ondanks de thema’s zoals pesten, ruziënde ouders, was het goed geschreven. En als je denkt, elke keer hetzelfde hoofdstuk heb je het mis. Na elke maandag lezen we een hoofdstuk van 4 maanden geleden, dus er is afwisseling. En daarnaast is geen een maandag hetzelfde.

Ondanks dat het boek mijn positief verrast heeft, is er een ook klein minpuntje, ik had vanaf de eerste maandag meteen door hoe het zou eindigen. Maar wie weet is het voor jou wel heel verrassend.

Meer recensies van Miriam Pardijs