Moon Kager 28 mei 2016
Dit boek ontving ik van de uitgeverij omdat het een actueel onderwerp was en het meer aandacht verdiende. Wanneer ik de brief lees krijg ik al een beetje de kriebels de gedachten dat iemand je helemaal kapot kan maken via internet/ social media. De angst is wel een beetje van deze tijd want kennen we de risico`s van het vernieuwde tijdperk wel. was een briefje om een rekening te betalen niet veiliger. En hoe zit het met je privacy of weet iedereen alles van je en kan iemand met een aantal klikken alles van je weten. Een boek anno 2016, een goede zet van Chantal van Mierlo ik hoop alleen dat ik na het lezen me nog veilig voel op het Net ….
De omslag is pakkend een mooie vrouw welke geen idee heeft dat we haar kunnen bekijken, dat is wat er bij me boven komt wanneer ik het boek zie. Het heeft wel iets mysterieus en maakt dat ik gauw wil beginnen met lezen.
Het boek begint goed, Floris de man met de twee namen en waarschijnlijk ook twee gezichten laat zijn oog vallen op Coco, dat ik gelijk al geïrriteerd raak bij hem is fijn het maakt dat het boek goed beschreven de personages kun je gewoon voor je zien. En het is geen fijne kerel zeker niet. Coco is een feestbeest houdt van dansen en uitgaan met haar vriendinnen. de Onenightstands schuwt ze niet of dit nou zo`n goede zet is. Twee hoofdpersonages welke me wel wat doen, de één wekt irritatie op de anders wekt mijn moeder gevoel op van meisje, meisje pas op! De angst en de wanhoop van Coco is zo beschreven dat ik met het meisje te doen heb, ze heeft al genoeg mee gemaakt en dan komt er nog zoveel ellende bij, het begroot me.
Het boek is zo up to date, zo`n actueel onderwerp dat een ieder hier wel de kriebels van krijgt, de angst dat dit jou kan overkomen is best groot. Het naïeve van dat doen mensen niet, is bij mij sinds begin dit jaar al aardig op de proef gesteld, en ik merk dat ik zelf al voorzichtiger wordt op Het Net. Dat Chantal dit onderwerp heeft gebruikt is goed, het is onderwijzend en ook heel goed onderbouwd. Wanneer je het boek leest leer de gevaarlijke kanten van internet, de kanten die we allemaal misschien liever niet willen weten. Maar het zet je aan het denken en wellicht worden we allemaal wat voorzichtiger. Het heeft mij aan het denken gezet.
Het plot was niet verrassend maar in dit geval was dit niet vervelend, ook al wist ik in het begin van het boek al wie of de dader was, toch bleef ik gefascineerd tot het einde, en kreeg ik op een gegeven moment toch even het zal toch niet … ?? Het werd toch nog onzeker hoe het zou aflopen, dit maakt dat je tot het einde toe geboeid blijft en pas bij het Epiloog je boek met een zucht dicht kan slaan.
“Als je iemand verliest, verandert je leven. Er blijft een schaduw achter van degene die je hebt verloren. Niemand kan die leegte voelen”
• Plot 4
• Spanning 4
• Psychologie 5
• Schrijfstijl 4
• Actualiteit 5
• Leesplezier 4
Het Isolement krijgt van mij dikke 4 sterren voor de actualiteit. Het gevoel van angst wat het bij me beweeg bracht. En de goed beschrijving van de personages. Een boek anno 2016 waarbij het internet meer macht heeft dan wij wellicht kunnen voorstellen.
Moon

Meer recensies van Moon Kager