Literaire roman

More Delight 31 oktober 2016
‘De engelenpoort’ van Penelope Fitzgerald is een literaire roman van een schrijfster waar ik veel van gehoord heb. Uitgeverij Karmijn geeft bijzondere boeken uit, zoals ‘Angel‘ van Elizabeth Taylor. ‘De engelenpoort’ is ook een bijzondere literaire roman.

Het verhaal gaat voornamelijk over Fred en Daisy, wat het verhaal best klein maakt. Het boek is bijzonder opgebouwd en de hoofdstukken volgen zich ook niet chronologisch op. Dat maakt het ontspannen lezen niet makkelijker, soms moet je even goed nadenken waar je precies over aan het lezen bent. Penelope Fitzgerald heeft een bijzondere schrijfstijl en ‘De engelenpoort’ is een net zo bijzonder boek. Je moet er van houden en ik vond het een indrukwekkend verhaal.

‘De engelenpoort’ is een bijzondere, met recht genoemd als literaire roman. Het is een bijzonder verhaal wat niet iedereen zal aanspreken. Ik vond het een roman die niet standaard is, met soms vreemde personages waarvan je de plek in het verhaal niet altijd begrijpt. Ik kan er mijn vinger niet goed op leggen waarom, maar ik heb wel echt genoten van deze bijzondere roman.

Meer recensies van More Delight