Aansprekend thema

ndekker77 01 maart 2017
De dagen van de bluegrassliefde sprak mij al snel aan gezien het thema homoseksualiteit is. De Nederlandse Tycho ontmoet de Noorse Oliver op een kamp in Amerika. Er ontstaat een mooie romance tussen deze twee jongens. Als lezer word je vooral meegenomen door de gedachten van Tycho. Wat er allemaal in hem om gaat. Kinderen die worstelen met deze gevoelens raad ik aan om het boek te lezen. Er zit namelijk geen verschil tussen de gevoelens tussen mensen van het zelfde geslacht of tussen mensen van verschillend geslacht. Laat ik het zo zeggen, als hetero herkende ik er zoveel in. Al die twijfels en verwachtingen. Gewoon heerlijke verliefdheid en dat kan niet goed of fout zijn.
De manier waarop het boek geschreven is vond ik niet altijd even prettig. Soms moest ik nog eens terug lezen om te kijken of het wel echt klopte wat ik las. Dat heb ik niet snel en vandaar dat het boek 3 sterren heeft gekregen i.p.v. 4.

Meer recensies van ndekker77