Tweede leven.

08 maart 2016
Een zeer spannende thriller. Dit verhaal heeft bijzondere wendingen. Soms zie je als lezer het onheil ontrollen en wil je roepen:" pas op, denk na". De rol van internet in het leven, met alle voordelen en tegelijkertijd de valkuilen, is goed beschreven. De ontknoping noch Julia heeft mijn ergenis opgewekt. Wel een verwondering of zo je wilt een schokeffect. Tja, zo kan het aflopen of loopt het toch nog anders en hoe loopt het echt af. Een traumatische ervaring triggert een oude traumatische ervaring. Mensen geraken emotioneel op drift. Niet rationeel, soms zelfkastijdend, soms in zichzelf ontheemd . In mijn ogen ervaar ik dit niet als onsympathiek. Het maakt wel extra kwetsbaar en nodigt mij als lezer uit na te denken over de impact van verdriet, schuld en boete. De intrige en de verwarring die de schrijver creërt vond ik erg goed. Het is geen oppervlakkige politieroman waar het eind redelijk voorspelbaar is. Het is zo n verhaal waar ik na de laatste met een zucht van terugkeer omdat het zo realistisch en intens is. Veel leesplezier!

Meer recensies van