'Een lief YA-verhaal, maar het pakte me niet meteen'

Paula Heeger 15 juni 2017
3,5 sterren voor De Zon Is Ook Een Ster

**** Grappig, romantisch en lief ****
Al met al vind ik De Zon Is Ook Een Ster een leuk boek. Hoewel het verhaal me niet direct pakte, gebeurde dat in de tweede helft wel. De personages zijn goed uitgewerkt (Natasha heeft een donkere huidskleur en houdt van wetenschap; Daniel is Koreaans maar geboren in Amerika en wil het liefst dichter worden in plaats van arts) en bovendien heel divers zoals je kunt lezen. Dat verdient zeker pluspunten. Ook het plot is grappig. Alle gebeurtenissen spelen zich namelijk af op een dag als Natasha en Daniel elkaar plotseling ontmoeten. Dat heeft het meteen iets liefs, grappigs en romantisch – goede keuze van Nicola Yoon.

**** Nog een paar positieve dingen over het boek:****
– Het einde is verrassend, dat komt vooral door de epiloog op de laatste pagina’s.
– De hoofdstukken zijn lekker kort, zodat je (ondanks mijn struggles) lekker snel door het boek vliegt.
– Er zijn veel perspectieven waaruit het verhaal wordt verteld. Niet alleen Natasha en Daniel komen aan het woord, af en toe lees je ook een klein stukje vanuit een bijpersoon (de vader van Natasha, de metrobestuurder of Irene van de beveiliging).

Complete recensie: http://mustmag.nl/recensie-de-zon-is-ook-ster-nicola-yoon/

Meer recensies van Paula Heeger