een interessant studieboek

ria 27 juni 2019
“Energie van de Geest” van Philip Troost
Een boek waar je ook energie in moet stoppen! Het boek begint met informatie over wat energie is en welke invloed dat op je lichaam heeft. Zelf vind ik hoofdstuk 5 erg interessant: “Geest en genezing.” Want in onze levenswijze zijn we er op gericht om bij ziekte toch veel te bidden en aan God te vragen om genezing en als dat dan uitblijft? Is dat dan niet verschrikkelijk? Philip schrijft dan “Niet omdat God dat niet zou kunnen, maar omdat Hij als schepper en herschepper doorgaans de natuur geen geweld aandoet.” Dat zijn voor mij zinnen die ik meer malen moet lezen, wil ik het echt begrijpen. En dat is het bijzondere van dit boek, je leest het niet even uit. Telkens pak je het boek en leest een paar bladzijden, om het hele verhaal goed te begrijpen, lees je die bladzijden nog maar eens. Dat bedoel ik met energie in het boek stoppen, het ligt bij mij in de kamer voor het grijpen en telkens lees ik eruit. Zelf ben ik gelovig en vind dit boek een uitdaging, omdat het een andere kijk op het traditionele geloof geeft
Veel leesgenoegen, Ria.

Meer recensies van ria