Doordat ik eerst het boek de hongerspelen gelezen had was ik van mening dat ik zeker en vast het vervolg moest lezen. Vlammen heeft mij zeer aangenaam verrast en is zeker en vast een uitstekend vervolg op het eerste boek. Het was een echte pageturner doordat er zoveel spanning in het boek aanwezig was, was het zeer moeilijk om het boek neer te leggen. Het boek sprak mij vooral aan omdat het een vernieuwend concept was. Suzanne Collins heeft ontzettend hard haar best gedaan om een boeiend en zeer verrassend verhaal te schrijven. Doordat het concept nog nooit gebruikt werd is dit boek een wereldwijd succes geworden. Ook maakte Suzanne Collins in het boek veel gebruik van variatie. Ze wisselde de zeer spannende momenten af met enkele mooie liefdesscènes tussen Katniss en Peeta. Doorheen het boek zie je hoe hun relatie groeit, meer zelfs dan in het eerste boek bv Katniss laat vaak merken dat Peeta veel voor haar betekent zoals op het moment dat Katniss dacht dat Finnick Peeta ging doden. De romance tussen Katniss en Peeta was zeker één van mijn favoriete onderdelen in het boek. Deze trilogie heeft ervoor gezorgd dat ik veel meer interesse heb gekregen om boeken te lezen en dit dus ook vaker zal doen.

Reacties op:

Bestel het boek bij Libris vanaf 12,99 Bestel het ebook bij Libris voor 9,99