Ruwe scenes met een beperkt plot

SAAPEN 06 augustus 2014
Galgenveld speelt zich af in Amsterdam en draait om een 'meedogenloze' moordenaar. Die uiteindelijk vooral een gekrenkte persoon blijkt te zijn en dat maakt de plot niet spannend of verrassend. Tiener Kyra gaat, na een telefoontje van haar broer, op pad naar waar een man hangend aan een paal gevonden is en blijft lang rondhangen op de plaats delict. Vanaf dat moment gaat ze rechercheur Maud helpen met het onderzoek. Dit is door het boek heen op verschillende momenten ongeloofwaardig. Kyra heeft ook een zus en die blijkt 4 jaar geleden verdwenen te zijn. Het verhaal rondom haar zus is het best uitgewerkte stuk van het boek.
Het verhaal rondom de moordenaar is voorzien van een aantal stukken waar een sterke en lege maag gewenst is. Ook Is het boek doorspekt met grof taalgebruik. Mogelijk om de jeugdigheid van Kyra bij te zetten. Al met al voor mij geen aanrader.

Meer recensies van SAAPEN