De Vrouwe van Myrdin

05 juni 2017
De Vrouwe van Myrdin is het "lange verhaal" debuut van de schrijfster en dat merk je. Het is in mijn ogen eerder een uit de kluiten gewassen kortverhaal omdat het niet 'vol' genoeg is. Ik bedoel daarmee dat de overgangen soms abrupt zijn. De tijdssprongen mochten wat duidelijker of uitgebreider. Alles kan wat meer diepgang gebruiken. Vooral het begin vond ik het minste, nochtans een sterke openingscène!
Wil dat dan zeggen dat ik er niet van genoten heb? Natuurlijk wel. Het heeft immers alle ingrediënten van een fijne YA fantasy met de nodige twists en een romantisch tintje. Het leest daarnaast ook vlot en het bevat wat spanning hier en daar. Ideaal dus voor tieners die houden van fantasy.
Zelf zou ik zeggen dat het een OK boek was en dat ik hoop dat de auteur blijft schrijven en groeien, want het idee is écht goed. Het is zelfs een wereld dat meerdere avonturen kan voortbrengen, alleen was dit een beetje te 'plat' in mijn ogen.

Meer recensies van